Deze pagina is boordevol met handige en praktische informatie voor zowel onze patiënten, als ook voor iedereen die geïnteresseerd is om naar onze praktijk te overstappen.
Dus laten wij het simpel houden en alles op een rijtje zetten:
Hoe kan ik een online afspraak maken?
Via de website kunt u een afspraak inplannen. Dat kan alleen voor de controle en voor de losse preventie afspraken.
Bij de halfjaarlijkse controle zit al een preventie (gebitsreniging) in, dus u hoeft niet 2 afspraken in te plannen.
De losse preventie afspraken zijn bedoeld voor patiënten met een beugel of patiënten die vaker dan 2x per jaar een reiniging wensen.
Hoe werkt een online afspraak inplannen:
1) klik op "afspraak maken"
2) voer uw emailadres (degene die u aan ons heeft doorgegeven) en geboortedatum in
3) klik op "wachtoord aanvragen/vergeten"
4) u ontvangt een email met een wachtwoord
5) gebruik dit wachtwoord om in de webagenda in te loggen
6) vervolgens komt u terecht in de webagenda waar u meerdere opties wordt aangeboden om een afspraak in te plannen.
7) LET OP: indien u al een controle of preventie afspraak heeft staan, verschijnt deze ook in uw portaal. U kunt te allen tijde ook deze afspraak annuleren om vervolgens een nieuwe in te plannen.
Wat gebeurt er bij de intake-afspraak?
De intake afspraak is een zeer belangrijke eerste stap. En gelukkig ook gezellig :)
Deze afspraak is bedoeld om kennis met elkaar te maken tijdens een uitgebreid gesprek.
U kunt ons vertellen over uw ervaringen bij de tandarts tot nu toe, uw verwachtingen en wensen, wat wij voor u kunnen betekenen en hoe wij u verder kunnen helpen om de ervaring zo aangenaam mogelijk te maken.
Vervolgens, gaat u liggen en terwijl u Netflix kijkt gaan wij een controle van uw tanden, kiezen en tandvlees uitvoeren. Indien nodig, worden er ook intraorale foto's en video's gemaakt zodat u mee kunt kijken en beter begrijpt wat er aan de hand is.
Daarvoor gebruiken wij onze Primescan 3D scanner.
Afhankelijk van hoe oud de röntgen foto's zijn van uw vorige tandarts (indien overstap), maken wij nieuwe röntgenfoto's om de situatie zo goed mogelijk te kunnen beoordelen.
Bent u al patiënt bij een mondhygïeniste, geen enkel probleem, maar ook wij doen uitgebreide reiniging (tandsteen verwijderen, etc).
Bij een behandelplan, worden de afspraken met wederzijds overleg ingepland.
Alle kosten die hieruit voortvloeien bespreken wij altijd eerst met u.
Wat doe ik bij een pijnklacht?
Pijn ontstaat helaas niet alleen op werkdagen tussen 8-17.
Het gebeurt altijd 's avonds, in het weekend of met de feestdagen.
Maar geen paniek, wij staan voor u (meestal) 24/7 klaar.
Indien u een pijnklacht heeft die niet tot de volgende ochtend kan wachten, kunt u ons altijd bereiken op het praktijk nummer, 010 322 05 22.
U krijgt de tandarts aan de lijn en dan zoeken wij samen naar een oplossing.
Wat gebeurt er met mijn factuur?
De tarieven voor de tandheelkundige zorg worden elk jaar door NZa (Nederlandse Zorgautoriteit) vastgestelld. Dit wil zeggen dat elke prestatie met een code op papier komt te staan en dus met tarief die wij van tevoren aan u bekend kunnen maken.
Na elke behandeling wordt een factuur bij Infomedics ingediend. Infomedics regelt het voor u verder met uw zorgerzekeraar, en voor uw eigen kosten nemen zij contact met u op via de email.
U ontvangt dan een email met een betaallink en meer mogelijkheden om uw gemaakte kosten te betalen.